onsdag 23 januari 2008

عربستان سعودی و پروژه 8 میلیون دلاری در سوئد، مقاصد و اهداف پشت پرده این کشور

نوشته ای از منصور پرستار
عربستان سعودی و پروژه 8 میلیون دلاری در سوئد، مقاصد و اهداف پشت پرده این کشور

www.sedaeazadi.se

طبق گزارش رادیو سراسری سوئد "اکوت"، مسجد بزرگی در شهر گوتنبرگ در منطقه "رامبه ریت در هیسینگن"، برای مسلمانان در تابستان امسال افتتاح خواهد شد. لازم به ذکر است که این مسجد با سعی و کوشش عربستان سعودی در سوئد ساخته شده است. عربستان سعودی 8 میلیون دولار که برابر است با 55 میلیون کرون سوئد را در این رابطه سرمایه گذاری کرده است. این اولین بار در تاریخ سوئد است که همچین هزینه زیادی را کشور خارجیی برای ساختن یک مسجد، در داخل سوئد می پردازد. این مسجد 25 متر بلند است و گنجایش 1000 مسلمان نماز خوان را دارد. عربستان سعودی ساخت این مسجد را قدمی بزرگ برای نزدیکی مسلمانان از لحاظ فرهنگی و دینی تلقی می کند.

پشت پرده سیاست بورژوا- مذهبی و سوءاستفاده از مساله دمکراسی، اهداف و مقاصد اسلامیسم

چیز عجیبی نیست که کشوری دیکتاتور مثل عربستان سعودی از دمکراسی بورژوایی غرب استفاده می کند تا جهل، خرافه و تبعیض را وارد جامعه غربی کند. حاکمان عربستان با به کاربردن دیپلماسی اقتصادی بسیاری از سران کشور های دنیا را مجبور به پذیرفتن خواستهای خود می کنند. از طرف دیگر خود ضمام داران غربی به گسترش روابط تجاری با این کشور احتیاجی مبرم دارند.
عربستان سعودی سالهای سال است که در دایر کردن و تعلیم مذهبیان چه در سطح بین المللی و چه در اروپا نقش اساسی را ایفا کرده است. این کشور هیچ وقت بدون دلیل سیاسی 50 میلیون کرون را در کشوری مثل سوئد سرمایه گذاری نمی کند. به قول معروف "گربه در راه خدا موش شکار نمی کند". هدف اصلی این کشور پرورش و انسجام بیشتر اسلام گرایان متعصب در سوئد است.



عربستان سعودی مدت زمان طولانی است که کوشش زیادی را برای ترویج مذهب "وهابییسم" که شاخه ای از اسلام سیاسی است، را می کند. پادشاهان و حاکمان دیکتاتور عربستان از طریق قدرت مالی و نفوذی که در میان دنیای خارج از عربستان دارند می کوشند که مقاصد پشت پرده خود چه مذهبی و چه سیاسی را دنبال کنند و از طریق درآمدهای نفتی، انقلاب اسلامی از نوع و هابییسم را در دیگر نقاط دنیا تعقیب کنند. عربستان کشوریست که ابتدایی ترین حقوق بشر در این کشور به وسیله "شمشیر اسلام" سرکوب می شود. سرمایه های عمومی مردم عربستان به آسانی از طریق شیخهای حاکم بر عربستان، غارت می شود. نفت و سودی که از حج و زائران بدست می آید، از جمله منابع مهم در آمدی عربستان را تشکیل میدهند. شیخهای حاکم هم در عوض، این درآمدهای هنگفت را صرف مقاصد سیاسی-مذهبی خود می کنند. از این طریق در بسیاری از کشورهای دنیا مراکز مذهبی را مستقیم و مراکز تروریستی را غیر مستقیم اداره می کنند. مراکز تروریستی در پاکستان، عراق و غیره از جمله تلاش های عربستان سعودی است. خانواده "آل سعود" که حاکمان اصلی این کشورند با کمک های مادی خود و با سوءاستفاده از وضعیت نابسامان اقتصادی در بسیاری از کشورها مردم زیادی را به گوشه مساجد و تعلیم گاههای مذهبی کشانده اند.

ایران و عربستان، رقابت برای جذب اسلام گرایی

هر دو حکومت های دیکتاتور ایران و عربستان به شیوه های مشابهی در کمک به تروریسم جهانی و پرورش متعصبین اسلام گرا نقش مهمی را در دنیای اسلام ایفا کرده اند. جمهوری اسلامی در میان تروریسم و اسلام گرایان خاور میانه نقش مهمی دارد و از طرف دیگر عربستان سعودی در میان اسلام گرایان در تمام نقاط دیگر دنیا نقش بسزایی را ایفا می کند. مثلآ کشور عراق از جمله میدان تاخت و تاز هر دو کشور ایران و عربستان برای پرورش اسلام گرایان تندرو است. با استفاده از فقری که تحریم اقتصادی بر کشور عراق بوجود آورده بود عربستان سعودی هزینه های هنگفتی را در این کشور خرج می کرد و میکند. در زمانی که مردم نان خوردن نداشتند، وسیله سوخت برای گرما و تهیه غذا نداشتند، روزانه هزاران نفر بر اثر بیماری های ابتدای از جمله سرماخوردگی و غیره می مردند، والدین قدرت مالی برای فرستادن بچه هایشان به مدرسه را نداشتند و هزاران تراژدی از این قبیل را میتوان نام برد، در عوض عربستان سعودی در این ایام مساجد چند میلیون دیناری را در عراق می ساخت. مردم کردستان عراق شاهد این واقعیت عینی هستند که در روستاهای این منطقه برای 6-7 روستا یک مدرسه ابتدایی وجود دارد. بچه هایی که درس می خوانند باید با پای پیاده 10 کیلومتر را با پای برهنه و کفشهای پاره پاره طی کنند تا به مدرسه ای که چند روستا آن طرفتر قرار دارد بروند. مدرسه ای که نه میز دارد، نه صندلی، نه سقف درست حسابی دارد نه پنجره، معلمش حقوق یک ماه را می گیرد و بقیه سال را بدون حقوق به سر می برد، بچه هایی که کتاب درس خواندن ندارند، بچه هایی که تخته سیا برای نوشتن ندارند و.... و در این کشکش سخت زندگی، دولت عربستان سعودی در هر یک از این روستاها مساجدی می سازد که هر یک به مبلغ یک میلیون دینار که برابر است با صدها هزار دلار. در روستاهایی که مردم خانه هایشان را با گل درست کرده اند و با آمدن باران و برف از ترس چکه کردن سقف و سرما خوابشان نمی برد، مساجدی بنا می شود که مثل کاخ پادشاهی می مانند که نظر آدمهای فقیر و درمانده را به خود جلب می کند. اگر عربستان سعودی آن قدر خیر خواه است چرا یک مدرسه را برای بچه های آواره عراقی درست نمی کند؟ چرا به هزاران نفری که روزانه در آفریقا بر اثر ایدز و فقر میمیرند کمکی نمی کند؟ چرا به مردم افغانستان که از فقر روزانه آواره میشوند، می میرند کمک نمیکند؟ و هزاران چرای دیگر!!!! این چیزیست آشکار برای طبقه کارگر و مردم محروم که تمام حاکمان سرمایه از نوع مذهبیش، آتهیستش، ناسیونالیسمش، لیبرالش و غیره، به غیر از استثمار، تبعیض، گرسنگی و غارت دارایی مردم، هدیه ای دیگر برای آنها به ارمغان نمی آورند. پس باید دوباره تاکید کرد که:

"گربه در راه خدا موش شکار نمی کند"

یکی دیگر از اقدامات حاکمان عربستان خریدن حجاب در میان مردم فقیر است. برای مثال عربستان از طریق سازمانهای وابسته به خود، هزینه زیادی را به زنانی که در قبال پرداخت پول، حجاب را قبول می کردند، می پرداخت. مثلآ زنی که حجاب پوش می شد مبلغ چند هزار دینار عراقی را ماهانه دریافت می کرد و همین زن هم در مقابل زنان تنگ دست دیگر را به پوشیدن حجاب در مقابل پول تشویق می کرد. به این شیوه حجاب در کردستان عراق روبه افزایش رفت. از طرفی جمهوری اسلامی، اسلامگرایان تندرو را تقویت می نمود و از طرف دیگر عربستان اسلامگرایان دیگر را تقویت می نمود. بعد از قیام کردستان عراق در سال 1991، این منطقه از طریق نیروهای پیشمرگ اداره میشد. در این میان احزاب تازه شکل گرفته اسلامی که از طریق ملاها اداره می شد به جمع آوری نیرو پرداختند. "ملاها" با دایر کردن مساجد روزانه دهها بچه زیر 10 سال را به دنبال خود راهی این مساجد می کردند و به آنها قرآن خواندن و هدف اسلام همچون "جهاد" را، می آموختند. هر روز که این ملاها با بچه ها از جلو مقر احزاب دیگر رد می شدند، پیشمرگان این حرکت اسلامی ها را به باد تمسخر می گرفتند و این بچه بازاری اسلامی ها را به باد خنده می گرفتند. اما با گذشت چند سال همان بچه هایی که دنبال آخوندها می دویدند، به نیرو ی "مسلح اسلام" و نگهبانان مقر و بارگاههای احزاب اسلامی تبدیل شدند! و همین بچه ها به جوانانی تندرو و متعصب اسلامی تبدیل شدند که خطر جدیی را برای قدرتهای حاکم در کردستان عراق بوجود آوردند از جمله این احزاب اسلامی را می شود "حرکه اسلامی کردستان عراق" نام برد که به شیوه مخفی از طریق اطلاعات جمهوری اسلامی تقویت می شوند.

به شیوه های مختلف عربستان سعودی از فقر مردم محروم سوء استفاده می کند تا بچه های مردم را به زور از طریق ابزار مادی، به اسلام گرایان تندرو تبدیل کند. همین کار را روزانه در پاکستان شاهد هستیم که بچه ها را به جای فرستادن به مدرسه به مراکز اسلامی و پرورش تروریست ها می فرستند تا از این طریق نانی هم عاید خانواده های تنگدست آنها شود. این ماهیت اصلی حکومت بورژوا-اسلامیسم است که هزاران سال است به شیوه های گوناگون از فقر، نا آگاهی و ضعف مردم استفاده کرده است تا از طریق معنویات مذهبی بر آنها حکومت کند. اسلامی که تروریسم برایش بیشتر اهمیت دارد تا جان انسانهای گرسنه. حکومتی که هزاران سال است سرمایه اصلی مردم را با نام خداوند آسمانها از آنها گرفته است.

به زودی سایت صدای آزادی با کیفیت بهتر ارائه میشود
http://www.sedaeazadi.se
www.jonbeshesorkh.blogfa.com

منصور پرستار
mansour_parastar@hotmail.com
2008-01-24

Inga kommentarer: